Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Analiza błędów - problem z Check Engine i inne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Analiza błędów - problem z Check Engine i inne

    zestarzałeś się.... W210 jechałem do ślubu

  • #2
    [O1] Analiza błędów - problem z Check Engine i inne

    Na wstępie chciałem Wszystkich przywitać.

    Utworzyłem nowy temat ponieważ mam problem, chciałbym go sprawnie rozwiązać, a po wstępnym przeszukaniu tematów nie znalazłem nic podobnego na razie.

    Więc od początku. Niedawno kupiłem Skodę Octavia 1.6 102 km, 2002 r.
    Generalnie mam w niej pewien problem. Otóż czasami już podczas zapalania, zdarzają się chwilę kiedy trzeba trochę dłużej zakręcić rozrusznikiem i zaświeca się kontrolka, lub dwie - różnie bywa. Pierwszą kontrolką jest bodaj ta od kontroli trakcji: strzałka okalająca trójkąt, a druga to check engine. Obie kontrolki zawsze poprzedza dłuższe kręcenie silnika.

    Są momenty auto odpala bardzo ładnie i płynnie, jak powinno, i wtedy nie zaświeca się żadna z kontrolek.

    Dziś byłem na stacji diagnostycznej, w celu zrobienia przęglądu i przy okazji podpięliśmy komputer. Podaję kody błędów jakie wyszły, a trochę ich wyszło:

    1. 1314 - sterownik silnika
    2. 16706 - czujnik obrotów silnika, 17796, sterownik
    3. P0322 - zapłon/rozdzielacza.obroty; P0606 sterowniki przeniesienia napędu; P0322 - zapłon rozdzielacz, obroty

    Co do innych objawów, ciężko mi ocenić porównanie mocy bo nie mam auta długo, natomiast mógłbym twierdzić, że troszkę słabawe - nie można tego natomiast brać jako pewniak, to moje subiektywne odczucie. Opiszę dzisiejszy dzień dla przykładu i lepszego pogląu na sytuację:

    Rano - wszystko ok, pienie pali jedzie ładnie. Po pracy udaje sie na stacje. Jestem 1km od stacji diagnostycznej i włącza się rezerwa. Po chwili przy skręcie w prawo jechałem chwilę na wciśnietym sprzegle i auto zgasło. Puściłem zeby dalej jechac. Dojechalem na stacje czekalem w kolejce, wiec postanowiłem ze przepale zobacze jak sie zachowa silnik. Zapalilem raz, ciezko zakrecil właczyla sie trakcja, zgasiłem zapalilem drugi raz, ciezko zakrecił właczyła sie trakcja i check engine. Później po podpieciu kompa zapalił ładnie nie swieciło nic. dojechałem do domu zapaliłem - ok. po 15 min zapałilem - zaswieciła sie trakcja.

    Postarałem sie ze swojej strony objasnic to jak mogłem. auto było sprowadzone, sporo stało, zostałem poinformowany ze czasem zapali się trakcja (jak stwierdzono przez możliwość zawilgniecia kabli - choc tez nie stwierdzono ze to jest pewne), nie widzialem wczesniej zeby zapalał sie check engine. Czy może to być właśnie usterka zwiazana z napieciem, czy jednak cos w strone silnika?

    Dzięki za odpowiedź.

    Komentarz


    • #3
      16706-Czujnik G28 obrotów silnika, brak sygnału.
      17796- Uszkodzony komputer sterujący systemu E-Gas*. *W przypadku tej usterki komputer sterujący pracą silnika włącza lampkę sygnalizacyjną EPC.

      Komentarz

      POWRÓT NA GÓRĘ
      Pracuję...
      X